Perspektiva obdélníkového hřiště

V prvním obrázku můžete změnit obraz hřiště na kameře i polohu bodu A. Video asistent rozhodčího pomocí homogenní transformace převede středový průmět do skutečného tvaru s vyznačením čáry rovnoběžné se středovou čarou pro kontrolu ofsajdu.

Model

Obrazovka - středový průmět


Pro vytváření dynamických geometrických appletů se osvědčila knihovna JSXGraph, vytvořená kolegy matematického institutu Universität Bayreuth.
K použití knihovny potřebujete dva soubory:
Buďto si soubory stáhnete a budete používat jejich kopii na svém serveru, nebo v hlavičce dokumentu uvedete odkazy na externí soubory js a css.
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="https://jsxgraph.org/distrib/jsxgraph.css" />
<script type="text/javascript" src="https://jsxgraph.org/distrib/jsxgraphcore.js"> </script>

Literatura

Podrobná dokumentace k používání JSXgraph anglicky, česky.